Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Rabu, 20 Februari 2013

Lawatan Ahli Politik Anti-Islam Ke Australia Kecoh

Geert Wilders, ahli politik anti-Islam Belanda tiba di Australia

Protes terhadap terhadap kedatangan Geert Wilders di Sydney

Geert Wilders ketika berucap di Melbourne. Foto: tntmagazine


MELBOURNE - Kedatangan ahli politik anti-Islam Belanda ke Australia, Geert Wilders diwarnai kekecohan. Polis terpaksa mengawal para penunjuk perasaan yang menolak kedatangan Wilders. 
Para penunjuk perasaan itu menganggap Wilders sebagai tokoh rasis. Mereka menyertai demonstrasi ini untuk menghalang Wilders mengikuti satu diskusi di Melbourne. 
Polis Melbourne menggunakan pasukan berkuda untuk mengawal para penunjuk perasaan. Walaupun berlaku kekecohan, pihak polis menyatakan mereka tidak melakukan penangkapan terhadap para penunjuk perasaan. 
Dalam acara perbincangan tersebut, Wilders meminta Australia berhenti menerima pendatang dari negara-negara Islam. Pernyataan tersebut disambut dengan tepukan tangan oleh para peserta yang merupakan penyokong Wilders di negara Kanggaru itu. 
"Jika anda menganggap para pendatang tersebut tidak akan membawa masalah maka anda silap. Australia akan  menghadapi masalah seperti yang kini dialami oleh negara-negara Eropah," ujar Wilders. 
"Budaya Islam tidak boleh selaras dengan budaya barat, mereka hanya akan membawa perkara buruk ke Australia," katanya. 
Lawatan Wilders tidak dialu-alukan oleh Kerajaan Australia. Gabenor Negeri Victoria, Ted Bailieu, meminta penduduk negeri itu mengabaikan lawatan Wilders. Manakala Dewan Islam di negeri itu menyatakan mereka yakin warga Australia tidak akan terpengaruh dengan idea kebencian yang dibawa oleh Wilders. - AFP

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.