Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Khamis, 29 November 2012

Presiden Indonesia Larang Menteri Keluar Negara



JAKARTA: Presiden Susilo Bambang Yudhoyono semalam mengarah menterinya agar berada di dalam negara dan memberi fokus untuk menyelesaikan program kerajaan tahun ini. 
“Jika tidak penting, mereka tidak perlu pergi ke luar negara,” katanya dalam ucapan ketika membuka mesyuarat Kabinet di Istana Negara. Susilo berkata, larangan menteri Kabinet berkunjung ke luar negara akan mendorong mereka menyelesaikan agenda untuk tahun ini. 
“Setiap menteri boleh menjalankan penilaian dan melihat apa yang perlu dilakukan untuk menyelesaikan tugasan bulan depan,” katanya. 
Dia juga berkata, semua menteri perlu membuat perancangan untuk tahun depan menjelang akhir tahun ini. “Usah tunggu hingga pertengahan tahun depan atau akhir tahun depan. Semua tugasan perlu ditetapkan pada Januari,” katanya. Spekulasi tersebar menyatakan larangan berkunjung ke luar negara adalah sebagai persediaan buat menteri kemungkinan berlakunya rombakan Kabinet dalam beberapa minggu lagi. 
Khabar angin turut beredar bahawa perpecahan dalam Kabinet mendorong kepada rombakan awal tahun depan. - JP
_______________________________________________________________________

Tak sangka betul
macam sekejap masa berlalu
tahun 2012 dah nak habis
kita dah nak masuk tahun 2013
 
Maknanya
tak lama lagi kita akan buat azam baru
selepas kita membuat azam baru pada hujung tahun lalu


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.