Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Jumaat, 26 September 2014

Yusuf Islam Batal Konsert Di New York

Yusuf Islam batal konsert di New York bagi mengelak 'orang tengah' dapat untung melalui penjualan tiket kertas. Foto: Difusión

Yusuf baru-baru ini mengumumkan bahawa beliau bercadang mengadakan konsert bagi mempopularkan 'blues album'. Foto: AP


LOS ANGELES - Cat Stevens atau nama Muslimnya, Yusuf Islam membatalkan persembahannya di New York selepas mengumumkan persembahan di enam bandar raya. 
Yusuf berkata dalam Facebooknya bahawa beliau tidak akan meneruskan konsertnya itu kerana syarat yang dikenakan untuk menggunakan tiket kertas menyebabkan harga jualannya menjadi lebih tinggi. 
Yusuf baru-baru ini mengumumkan bahawa beliau bercadang mengadakan konsert bagi mempopularkan 'blues album' yang akan dijual pada 27 Oktober depan. Persembahan konsert itu adalah yang pertama dalam siri pertunjukan di Amerika Utara sejak 1976. 
Yusuf berkata beliau sudah lama menyokong tiket tanpa kertas bagi mengelakkan 'orang tengah' yang membelinya dengan banyak dan kemudian menjual dengan harga tinggi. 
Beliau berharap dapat kembali ke bandaraya New York pada masa depan. - AP/ Berita Harian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.