Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Khamis, 16 Oktober 2014

Terengganu Banyak Kereta Klon

Mini Cooper. Foto: Wikipedia

Honda Jazz. Foto: Wikipedia

Subaru Impreza. Foto: Wikipedia

Honda Civic. Foto: Wikipedia


KUALA TERENGGANU – Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Terengganu kini sedang giat memburu kenderaan mewah yang diklon dan dipercayai digunakan secara berleluasa di negeri ini.
Pengarahnya, Abdul Rahman Emang Anyie berkata, bagi tempoh enam bulan pertama tahun ini pihaknya menyita 15 buah kenderaan mewah yang memiliki nombor casis dan nombor pendaftaran palsu.
Menurut beliau, kesemua yang dikesan diklon itu adalah kenderaan mewah seperti Mini Cooper, Honda Jazz, Subaru Impreza serta Honda Civic.
“Daripada jumlah yang disita itu empat daripadanya kita serahkan kepada Jabatan Kastam Diraja Malaysia untuk siasatan lanjut. JPJ mendapati kereta asal yang diklonkan ini masih digunakan di Sabah atau Sarawak namun nombor casis atau nombor pendaftaran yang sama itu digunakan pada kenderaan lain. - Kosmo!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.