Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Rabu, 21 Januari 2015

Bukan Senang Dapat Lesen Perniagaan

Restoran Line Clear di Jalan Penang terus beroperasi seperti biasa walaupun baru disita MPPP kelmarin.

Rakaman CCTV menunjukkan anggota penguat kuasa MPPP sedang mengangkat meja Restoran Line Clear awal pagi semalam.

Abdul Hamid Seeni Pakir, pengusaha Nasi Kandar Line Clear

Abdul Hamid mendakwa sudah beberapa kali memohon lesen daripada MPPP namun tidak diluluskan

Walaupun tanpa lesen, restoran nasi kandar Line Clear tetap meneruskan operasinya


GEORGE TOWN – Pengusaha restoran nasi kandar Line Clear terus melawan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) apabila ia bertindak meneruskan operasi tanpa lesen semalam walaupun sebahagian peralatan kerusi, meja dan rak membancuh minuman restoran itu telah disita anggota penguat kuasa majlis itu awal pagi kelmarin.
Abdul Hamid Seeni Pakir turut berikrar tidak akan membayar kompaun bagi menuntut semula peralatan perniagaan yang dirampas itu.
Beliau mendakwa tidak me­lakukan sebarang kesalahan dalam menjalankan perniagaan itu di Jalan Penang di sini walaupun tanpa lesen yang tidak diluluskan oleh MPPP.
“Masalah tiada lesen ini bukan berpunca da­ripada saya kerana saya sudah beberapa kali memohon lesen daripada MPPP namun tidak diluluskan sehingga ke hari ini.
“Saya telah cuba pelbagai cara untuk mendapatkan lesen perniagaan yang sah malah telah mengemukakan permohonan sejak tahun 2006 dan kali terakhir pada 2012 namun tetap tidak lulus.
“Jadi, kenapa saya harus membayar kompaun kepada MPPP, sedangkan saya sudah cuba berniaga ikut saluran yang betul?” tegas Abdul Hamid ketika ditemui pemberita di sini semalam.
Abdul Hamid berkata, sejak premis perniagaannya disita kelmarin, perniagaan di restoran miliknya didakwa semakin mendapat sambutan luar biasa daripada pengunjung tempatan dan pengunjung luar negara.
“Kehadiran pelanggan di restoran saya hari ini (semalam) semakin rancak berbanding hari biasa dan kebanyakan mereka turut mempersoalkan kejadian yang berlaku selepas berita tersebut disiarkan dalam media cetak dan elektronik.
“Mungkin ramai orang ke sini (restoran) untuk melihat sendiri sama ada premis ini masih dibuka atau sebaliknya selepas operasi MPPP pagi semalam (kelmarin). - Kosmo!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.