Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Rabu, 21 Mei 2014

Akibat Kena Buang Dari Universiti

Danielle Shea (foto kecil) mempunyai cara tersendiri untuk merahsiakan kegagalannya menamatkan pengajian di universiti. 

Danielle ditahan kerana membuat panggilan palsu untuk menggagalkan majlis konvokesyen


HAMDEN, Connecticut - Seorang bekas siswa Universiti Quinnipiac mempunyai cara tersendiri untuk merahsiakan kegagalannya menamatkan pengajian daripada diketahui ibu bapanya. 
Menjelang majlis konvokesyen, Danielle Shea, 22, menghubungi pusat pengajiannya dan mendakwa ada bom menunggu masa untuk meletup di situ. 
Jurucakap polis berkata, Danielle membuat panggilan palsu semata-mata mahu menggagalkan majlis berkenaan, sekali gus mengelak nasibnya yang dibuang belajar daripada diketahui ibunya. 
Danielle dibuang dari universiti itu selepas menghabiskan ribuan dolar wang dihantar ibunya dari semasa ke semasa. Danielle kemudian ditahan polis dan mengaku menelefon pejabat keselamatan universiti untuk melaporkan kononnya ada bom disembunyikan di perpustakaan kira-kira 5.40 petang kelmarin. 
Selepas 17 minit panggilan pertama dibuat, Danielle menelefon kali kedua dan berkata: “Beberapa bom berada dalam kampus dan anda masih belum mengosongkan dewan konvokesyen. Itu bukan idea yang baik.” Selepas pemeriksaan diadakan polis gagal menemui bom yang didakwa, namun pihak universiti tetap memindahkan majlis ke kawasan baru. 
Danielle ditahan di tempat kejadian ketika memakai jubah dan topi graduan. Dia kini ditahan dengan jaminan berjumlah AS$20,000 (RM64,400). - Agensi/myMetro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.