Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Khamis, 22 Mei 2014

Pad Brek Tiruan 'Buatan Kampung Baru' Dirampas

Pad brek tulen dan berkualiti tinggi perlu untuk keselamatan ketika memandu kenderaan di jalan raya 

Pad brek perlu diganti apabila telah haus atau digunakan dalam tempoh masa yang lama

Pegawai KPDNKK merampas pad brek tiruan jenama terkenal Jepun yang dirampas di Kampung Baru Seksyen U19, Sungai Buloh


SUNGAI BULOH - Sesiapapun mungkin tidak menyangka alat ganti kenderaan `tulen’ buatan Jepun dibeli sebaliknya dihasilkan sebuah syarikat pengeluar alat ganti tiruan terletak di Kampung Baru Seksyen U19 di sini. 
Syarikat milik lelaki tempatan itu dikesan memperdaya ramai pelanggan di seluruh negara dengan taktik meletakkan pelekat jenama produk terkemuka Jepun pada kotak produk alat ganti tiruan diedarkan. 
Taktik ‘menjual’ nama jenama alat ganti Jepun itu secara haram terbongkar apabila sepasukan anggota Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Putrajaya, melakukan serbuan mengejut ke lokasi itu jam 1 petang semalam. 
Dalam serbuan kira-kira jam 1 tengah hari itu, anggota KPDNKK berjaya merampas 8,460 unit pad brek menggunakan jenama terkenal buatan Jepun. 
Pengarah Penguatkuasa KPDNKK Malaysia Mohd Roslan Mahayudin berkata, serbuan dilakukan berdasarkan aduan awam dan risikan dilakukan pihaknya sejak seminggu lalu. 
Katanya, siasatan mendapati syarikat terbabit dikesan menghasilkan alat ganti tiruan dengan jenama Jepun sejak tiga tahun lalu. - myMetro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.