Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Khamis, 22 Mei 2014

Bukan Senang Nak Berbakti

Normah (berdiri) bersama penghuni Pusat Jagaan Warga Emas dan Orang Kelainan Upaya. Foto: myMetro

Normah bersama penghuni buntu mengenang nasib mereka. Pusat jagaan ini diarah tutup oleh pihak berkuasa. Foto: myMetro


KUALA LUMPUR - “Apapun yang terjadi, saya tetap pertahankan pusat ini dan tidak rela berpisah dengan mereka (penghuni) yang sudah dianggap macam darah daging sendiri. 
“Saya tidak minta apapun, selain mengharapkan belas ihsan dan pertimbangan pihak berkaitan untuk memudahkan saya meneruskan kerja murni ini,” kata Normah Adelan, pemilik Pusat Jagaan Warga Emas dan Orang Kelainan Upaya (OKU) Nur di Titiwangsa di sini, semalam. 
Normah menyatakan pendiriannya itu selepas pusat yang menempatkan 60 penghuni termasuk warga emas, kanak-kanak dan OKU berusia antara lapan bulan hingga 90 tahun itu diarahkan tutup dan berpindah berikutan beroperasi tanpa kelulusan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM). 
Beliau berkata, dia membuka pusat itu bersama suaminya sejak 2003 namun permohonannya menjalankan operasi pusat itu masih gagal diperoleh hingga kini. 
“Sudah banyak kali saya turun naik pejabat untuk meminta kelulusan namun ia tidak diluluskan dengan alasan lot rumah ini yang berada di bahagian tengah dan tidak sesuai dijadikan pusat untuk menempatkan penghuni selain turut mendapat tentangan daripada penduduk setempat. - myMetro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.