Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Rabu, 6 November 2013

Pemuda Main Komputer Lebih 10 Jam Ditemui Mati

Seorang pemuda ditemui mati selepas bermain komputer lebih 10 jam di Pulau Pinang (Foto hiasan). Sumber: Imej Google

Chew Qun Juan, 62, ibu mangsa (kanan) dan bapa saudara mangsa (kiri). Foto: The Star

Mangsa, Ong Yee Haw, 23 tahun. Foto: The Star


GEORGETOWN - Ketagihan bermain permainan komputer membawa padah kepada bekas pembantu restoran apabila ditemui mati akibat serangan jantung, selepas berkurung lebih 10 jam dalam bilik di rumahnya dekat Bandar Baru Air Itam di sini, kelmarin. 
Ong Yee Haw, 23, ditemui mati di hadapan komputer dalam bilik itu oleh bapa saudaranya jam 4 petang kelmarin, apabila pemuda terbabit tidak menyahut panggilan ahli keluarganya. 
Mangsa yang menghabiskan masa selama beberapa jam di kafe siber, pulang ke rumah pada jam 1 pagi kelmarin, sebelum meneruskan permainan komputer di biliknya. 
Ibu mangsa, Chew Qun Juan, 62, berkata anaknya mula ketagih bermain permainan komputer itu sejak lima bulan lalu selepas terbabit dalam kemalangan di tempat kerja. 
“Susulan kemalangan itu, tangannya cedera menyebabkan dia berhenti kerja sebelum menghabiskan banyak masa bermain permainan komputer di rumah. 
“Saya sudah menasihatinya tetapi dia enggan dengar,” katanya yang ditemui di rumah mayat di Hospital Pulau Pinang (HPP), di sini, semalam. 
Qun Juan berkata, ketagihan permainan komputer itu menyebabkan anaknya enggan melakukan sebarang pekerjaan lain. 
“Jika tidak bermain dalam biliknya di rumah, dia akan menghabiskan masa di kafe siber. Sebagai ibu, saya memang risau melihat keadaannya,” katanya. - Berita Harian




GEORGE TOWN - Chew Qun Juan percaya anak tunggalnya yang ditemui mati ketika bermain permainan video komputer di rumahnya di Bandar Baru Air Itam dekat sini pada Isnin lalu diserang sakit jantung ekoran tidak cukup rehat dan makan secara tidak menentu. 
Qun Juan, 62, berkata, sejak terlibat dalam kemalangan lima bulan lalu, mendiang Ong Yee Haw, 23, kerap berkurung di dalam bilik dan lebih gemar menghabiskan masa bermain komputer sehingga mengabaikan makan minum. 
"Yee Haw lebih suka bersendiri sehingga tidak mengambil kisah tentang apa yang berlaku di sekelilingnya. - Kosmo! Online 7.11.2013

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.