Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Khamis, 13 November 2014

Pendatang Israel Bakar Masjid

Penduduk Palestin menunjukkan kesan kebakaran yang dilakukan pendatang Israel

Mereka juga menunjukkan al-Quran yang terbakar selepas pendatang haram Yahudi menyerang masjid berkenaan


RAMALLAH Palestin - Sebuah masjid berhampiran Ramallah di Tebing Barat dibakar penduduk Israel, semalam, menurut pegawai keselamatan Palestin.
"Mereka membakar keseluruhan tingkat satu masjid berkenaan yang terletak di perkampungan al-Mughayir tidak jauh dari penempatan Israel di Shilo," katanya dipetik Press TV.
Dalam perkembangan lain, Israel merancang untuk menambah bajet projek perluasan penempatan haram Yahudi sebanyak dua kali ganda pada 2015 walaupun berdepan kecaman masyarakat antarabangsa.
Kerajaan Tel Aviv didakwa telah memperuntukkan hampir AS$35 juta (RM117 juta) untuk organisasi yang mengendalikan projek haram tersebut di wilayah Palestin.
Difahamkan, bajet yang diperuntukkan pada tahun ini didakwa meningkat sebanyak 600 peratus dengan jumlah kira-kira AS$15 juta (RM50 juta).
Ketika ini, lebih setengah juta pendatang Yahudi tinggal di 120 penempatan haram yang dibina sejak pendudukan Israel di Tebing Barat dan Baitulmaqdis Timur pada 1967. - Sinar Harian



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.