Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Khamis, 6 November 2014

Penunjuk Perasaan Bertempur Dengan Polis Di London

Pasukan polis berkawal di luar Istana Buckingham

Beribu-ribu orang penunjuk perasaan antikapitalis menyertai tunjuk perasaan ini

Di antara slogan yang dibawa oleh para penunjuk perasaan

Penunjuk perasaan sedang berdebat dengan anggota polis rusuhan

Para penunjuk perasaan mulai membuka sekatan polis

Di antara penunjuk perasaan yang ditangkap polis


LONDON - Beribu-ribu penunjuk perasaan antikapitalis telah bertempur dengan anggota polis di pusat bandar London dan di luar Istana Buckhingham setelah berhimpun di bangunan parlimen dalam satu demonstrasi malam tadi.
Penunjuk perasaan tersebut turut bertindak di luar kawalan dengan bertindak membaling kon trafik, botol dan penanda jalan ketika demonstrasi yang dianjurkan kumpulan aktivis yang dikenali sebagai Anonymous itu.
“Satu penyelesaian, revolusi,” laung penunjuk perasaan berkenaan sambil cuba merempuh halangan polis. Kebanyakan kedai terpaksa ditutup apabila penunjuk perasaan memutuskan untuk berarak ke kawasan pusat membeli-belah.
Setakat ini, seramai 10 penunjuk perasaan telah ditahan kerana kesalahan cuba menyerang anggota polis, merempuh halangan dan membakar bunga api. - AFP/ Kosmo!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.