Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Rabu, 12 November 2014

Kastam Rampas Senjata Tiruan Di KLIA

Datuk Chik Omar Chik Lim (tengah) menunjukkan senjata api tiruan yang dirampas. Foto: Berita Harian

Hasil pemeriksaan Penguatkuasaan KLIA ke atas syarikat penghantaran ekspres FedEx menemui lima bungkusan senjata


SEPANG - Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) merampas enam pucuk pistol dan empat laras senapang tiruan berserta aksesori kira-kira 11.30 pagi semalam.
Pengarah Kastam KLIA, Datuk Chik Omar Chik Lim, berkata berdasarkan maklumat awam dan risikan, Bahagian Penguatkuasaan KLIA telah membuat pemeriksaan ke atas syarikat penghantaran ekspres FedEx di Zon Bebas Cukai (FCZ) KLIA.
"Hasil pemeriksaan menemui lima bungkusan dan siasatan lanjut mendapati ia mengandungi senjata api tiruan.
"Semua senjata api tiruan ini pada mulanya akan dihantar kepada penerima mengikut alamat yang ditetapkan tetapi penerima membatalkannya dengan memaklumkan melalui emel kepada FedEx.
"Berdasarkan maklumat pengirim, semua barangan itu dihantar oleh pengirim dari Amerika Syarikat," katanya pada sidang media di sini, hari ini.
Katanya, kes disiasat di bawah Seksyen 135(1)(a) Akta Kastam 1967 iaitu mengimport barang larangan dan jika sabit kesalahan boleh dihukum denda maksimum 10 kali ganda nilai barang atau tiga tahun penjara atau kedua-dua sekali. - Berita Harian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.