Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Khamis, 18 Disember 2014

Buka Pintu Kecemasan Sebab Tak Sabar Nak Turun

Seorang penumpang bertindak membuka pintu kecemasan kerana mahu keluar cepat dari pesawat China Eastern

Tindakan bodoh lelaki tersebut telah mengaktifkan gelungsur kecemasan

Lelaki itu mendakwa dia tidak pernah mendengar taklimat keselamatan dan dia 'tidak tahu' pintu keluar

Petugas lapangan terbang sedang mengempiskan gelungsur kecemasan dan menyebabkan penerbangan lewat dua jam

Lapangan Terbang Antarabangsa Sanya Fenghaung, tempat berlakunya kejadian


BEIJING - Belum lagi reda mengenai tindakan bodoh dalam pesawat oleh pelancong China, timbul pula satu lagi kisah yang dicetuskan penumpang pesawat dari negara itu.
Minggu lalu, berlaku kejadian melontar mi panas terhadap seorang pramugari AirAsia Thailand dan ancaman mengebom pesawat itu yang dilakukan sepasang kekasih dari negara itu.
Kelmarin, satu lagi kes timbul, membabitkan seorang penumpang yang bertindak mengaktifkan gelungsur kecemasan semata-mata kerana mahu keluar cepat dari pesawat yang dinaikinya.
Penerbangan China Eastern MU2331 yang tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Phoenix Sanya dari Xi’an mendarat sekitar jam 9 malam kelmarin dan hampir siap untuk berhenti di kawasan yang ditetapkan sebelum seorang penumpang membuka pintu kecemasan.
Penumpang berkenaan sebelum itu memberitahu rakannya, dia tidak sabar untuk keluar dari kapal terbang berkenaan sebaik ia mendarat.
Dia membuka pintu kecemasan itu, menyebabkan gelungsur kecemasan terpasang.
Apabila ditahan kerana tindakannya itu, penumpang berkenaan berkata, dia tidak tahu pintu kecemasan tidak boleh dibuka walaupun perkataan melarangnya jelas terpampang pada pintu itu. - myMetro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.