Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Khamis, 18 Disember 2014

Kemalangan Ngeri Di Bulatan Sigah Penampang

Satu kemalangan ngeri berlaku di Bulatan Sigah, Penampang melibatkan trailer, pacuan empat roda dan motosikal. Foto: BH

Dua mangsa yang meninggal dunia adalah penunggang dan pembonceng motosikal, warga emas lelaki dan wanita

Keadaan mayat pasangan suami isteri warga emas yang maut dalam kemalangan ngeri semalam.


PENAMPANG - Sepasang suami isteri maut selepas motosikal yang mereka naiki dilanggar sebuah treler di Bulatan Sigah, dekat sini pagi tadi.
Pemangku Ketua Polis Daerah Penampang, Deputi Superintendan Azmir Abdul Razak berkata mangsa kemalangan jam 11.45 pagi itu yang melibatkan empat buah kenderaan, dikenali sebagai Bunsilak@Anastasius,69, dan isterinya Tilis@Bibiana Jikoni,65.
Kedua-dua mangsa, yang merupakan rakyat tempatan dan berasal dari Kg Duvanson, Putatan, maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di seluruh badan.
Seorang lagi penunggang motosikal yang dikenali sebagai Wan Mohd Faizal Wan Alias, 33, dari Taman Putrajaya, Telipok dan bekerja sebagai Pembantu Operasi Jabatan Alam Sekitar, cuma cedera ringan.
Siasatan awal mendapati treler, yang membawa muatan jentera 'roller' (jentera meratakan jalan) itu ketika kejadian dalam perjalanan dari Jalan Lintas Putatan ke Jalan Tambunan.
Apabila sampai di tempat kejadian dan selepas hampir melepasi Bulatan Sigah berkenaan, pemandu treler itu memberhentikan kenderaannya selepas mendengar bunyi di bahagian belakang trelernya seolah-olah terlanggar sesuatu. 
Selepas turun dari kenderaannya, dia mendapati trelernya telah melanggar dua buah motosikal dan sebuah kenderaan pacuan empat roda. - Bernama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.