Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Isnin, 22 Disember 2014

Lelaki Cina Selamat Selepas Dilanggar Lori Treler





NINGBO, China – Satu rakaman kamera keselamatan memaparkan detik-detik cemas seorang penunggang basikal dilanggar sebuah lori treler ketika melintas sebatang jalan di bandar ini yang terletak di wilayah Zhejiang.
Rakaman itu yang dipercayai dirakam baru-baru ini menunjukkan seorang lelaki yang menunggang sebuah basikal tidak sedar sebuah lori treler yang membelok ke arahnya ketika melintas jalan.
Lelaki itu kemudiannya terjatuh selepas dilanggar lori treler berkenaan dan terus terperosok ke bawah kenderaan berat tersebut seolah-olah digilis. 
Bagaimanapun, selepas lori itu melepasinya, dia dilihat masih hidup dan terus duduk dalam keadaan terpinga-pinga.
Lebih menakjubkan lagi, lelaki tersebut disahkan tidak mengalami sebarang kecederaan serius dan hanya mengalami luka-luka kecil.
Pihak polis berkata, mereka sedang mengesan pemandu lori yang melanggar lelaki itu kerana terus melarikan diri selepas kejadian tersebut. – Agensi/ Kosmo!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.