Mini Cooper S model baharu. Foto: Mohd Yusni Ariffin |
Mini Cooper S model baharu. Foto: Mohd Yusni Ariffin |
Mini Cooper S model baharu. Foto: Mohd Yusni Ariffin |
Mini Cooper S model baharu. Foto: Mohd Yusni Ariffin |
Mini Cooper S model baharu. Foto: Mohd Yusni Ariffin |
Mini Cooper S model baharu. Foto: Mohd Yusni Ariffin |
Mini Cooper S model baharu. Foto: Mohd Yusni Ariffin |
Mini Cooper S model baharu. Foto: Mohd Yusni Ariffin |
KUALA LUMPUR - BMW Group Malaysia yakin model baharu Mini Cooper S lima pintu mampu menjana hasil jualan lebih tinggi.
Pengarah Urusan, Alan Harris, berkata walaupun baharu dilancarkan, kereta itu sudah menarik minat ramai pelanggan.
"Kami menerima beberapa tempahan. Saya tidak dapat memberi butiran terperinci, tetapi yakin kereta ini boleh menguntungkan syarikat," katanya selepas pelancaran model itu di sini hari ini.
Harris berkata, bagi segmen kereta kecil, rakyat Malaysia lebih mengutamakan pilihan kereta lima pintu, justeru menyifatkan Mini Cooper S itu sempurna bagi kegunaan harian keluarga kecil di bandar.
"Kami percaya kereta baharu ini dapat meningkatkan hasil jualan berikutan pasaran Malaysia yang berkembang seiring cita rasa rakyat.
"Ia sesuai baik sebagai kenderaan untuk ke pejabat selepas menghantar anak ke sekolah atau bagi tujuan beriadah bersama rakan atau keluarga pada hujung minggu. Bezanya sekarang, pemanduan mereka tampak lebih bergaya," katanya.
Mini Cooper S lima pintu itu dijual pada harga atas jalan RM238,888 tanpa insurans.
Kereta itu adalah 16 sentimeter lebih panjang berbanding versi asal Mini dengan kelebihan ruang dan pilihan pintu tambahan.
Harris berkata, model baharu itu diimport sepenuhnya dan syarikat dalam proses untuk membuat pemasangan tempatan (CKD).
"Kami sentiasa mencari peluang baharu untuk meningkatkan perniagaan CKD," katanya.
Pengeluar kereta Jerman itu turut mengunjurkan jualan keseluruhan unit kenderaannya meningkat dua digit pada 2014 berikutan permulaan memberangsangkan bagi tempoh tiga bulan pertama tahun ini.
Laporan sebelum ini menyatakan, bagi tempoh sembilan bulan pertama 2014, syarikat itu dapat menjual sebanyak 6,629 unit kereta merangkumi 5,782 BMW, 473 Mini dan 374 BMW Motorrad berbanding 5,616 unit tahun lalu. - BERNAMA/ Berita Harian
Tiada ulasan:
Catat Ulasan
Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.