Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Isnin, 11 Ogos 2014

Wanita Syria Direjam Sampai Mati Kerana Berzina

Lelaki yang dikatakan ulama menggunakan pembesar suara membacakan kesalahan Faddah Ahmad yang dituduh berzina

Penduduk tempatan berkumpul di tempat hukuman pada jam 11 malam 

Disebabkan penduduk tempatan tidak berani merejam Faddah, maka para pejuang sendiri melaksanakan hukuman rejam

 Faddah al-Sayed Ahmad telah direjam dengan batu hingga mati di ibu negara wilayah Raqqa 


Seorang wanita dihukum rejam sampai mati oleh kumpulan militan Negara Islam (IS) di sebuah taman perbandaran di Raqqa, Syria pada 18 Julai lalu. 
Sebelum itu, wanita berkenaan, Faddah Ahmad dibawa ke taman berkenaan oleh para pejuang militan IS dalam keadaan kepala ditutup dengan kain hitam dan kemudian diletakkan di dalam satu lubang kecil. 
Selepas dibacakan kesalahannya yang didakwa telah melakukan zina, dia kemudian direjam dengan batu sehingga mati. 
Menurut seorang saksi, tiada seorang pun daripada orang ramai yang berani tampil ke hadapan untuk membaling batu ke arahnya. 
"Pejuang-pejuang militan yang kebanyakannya warga asing telah melakukannya sendiri apabila melontar Faddah dengan batu sehingga mayatnya diheret keluar. 
"Semasa dia dibaling batu, dia langsung tidak menjerit atau bergerak," kata seorang aktivis pembangkang yang mengaku menyaksikan rejaman yang dilakukan berdekatan stadium bola sepak dan taman Bajaa di bandar Raqqa yang dikuasai oleh kumpulan IS. 
Hukuman itu adalah yang kedua dalam tempoh 24 jam. Sehari sebelum itu, seorang wanita, Shamseh Abdullah, 26, mati direjam selepas hukuman yang sama dilakukan. - AP/Kosmo!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.