Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Isnin, 25 Ogos 2014

Yahudi Juga Kutuk Israel?

Ratusan mangsa Holocaust yang terselamat dan keturunan mereka mengutuk pembunuhan beramai-ramai rakyat Palestin di Gaza

Mereka menandatangani sepucuk surat yang disiarkan sebagai iklan dalam akhbar New York Times

Mereka juga menggesa orang ramai supaya memboikot sepenuhnya Israel

Mereka melakukan kecaman itu selepas profesor Yahudi Elie Wiesel membeli iklan ini

Mangsa Holocaust juga menuduh Israel melakukan 'pembunuhan beramai-ramai' di Gaza


NEW YORK - Ratusan mangsa Holocaust yang terselamat dan keturunan mereka menandatangani sepucuk surat yang disiarkan sebagai iklan dalam akhbar New York Times bagi mengutuk pembunuhan beramai-ramai rakyat Palestin di Gaza. 
Mereka juga menggesa orang ramai supaya memboikot sepenuhnya Israel. Menurut surat itu, mereka terdorong melakukan kecaman berkenaan selepas aktivis politik dan profesor Yahudi Elie Wiesel membeli iklan di media massa utama seluruh dunia untuk menuduh Hamas sebagai pembunuh kanak-kanak. 
Wiesel juga membandingkan kumpulan pejuang Palestin itu dengan Nazi. Surat ditandatangani 327 Yahudi mangsa Holocaust itu ditaja Rangkaian Antarabangsa Yahudi Antizionis dan mereka menganggap Elie menodai sejarah untuk menghalalkan serangan Israel ke atas Gaza. 
Surat itu menyatakan: “Kami meluat dan marah terhadap memanipulasi sejarah oleh Elie Wiesel bagi menghalalkan usaha Israel memusnahkan Gaza dan membunuh lebih 2,000 warga Palestin yang kebanyakannya kanak-kanak. Tiada apa boleh mewajarkan pengeboman ke atas tempat perlindungan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu, rumah, hospital dan universiti. Tiada alasan untuk menyekat bekalan air dan elektrik ke atas Palestin.” Rangkaian Antarabangsa Yahudi Antizionis itu turut menyalahkan Amerika Syarikat kerana membantu Israel dalam operasi di Gaza tindak-tanduk mereka melindungi negara Yahudi itu daripada dikecam. 
“Penghapusan bangsa bermula dengan kesenyapan dunia,” kata surat itu. 
Surat berkenaan diakhiri dengan gesaan supaya Israel menghentikan sekatan ke atas Gaza dengan serta-merta serta penegasan supaya kezaliman itu ditamatkan sepenuhnya. - Agensi/ myMetro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.