Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Selasa, 29 April 2014

Pencarian khazanah Kesultanan Melayu Melaka

Petugas Smart Partnership sedang menjalankan kerja penebukan batu menggunakan mesin gerudi khas. Foto: myMetro

Bahan lain yang digunakan untuk membuka 'pintu' harta karun peninggalan Sultan Melaka




MELAKA - Usaha mencari harta purba yang dikaitkan peninggalan Kesultanan Melayu Melaka di Pulau Nangka, di sini, berjalan lancar apabila kerja-kerja menebuk bongkah batu di kawasan yang menjadi sasaran sudah mencapai tahap 90 peratus selesai. 
Usaha mencari yang dipertanggungjawabkan kepada Syarikat Smart Partnership International (M) Sdn Bhd dijangka berakhir pada 30 April ini. 
Pengerusi Jawatankuasa Kerja Raya, Kemudahan Awam, Pengangkutan dan Pemulihan Projek negeri Datuk Abdul Ghafaar Atan berkata, kerja menebuk itu masih dijalankan di kawasan laluan di lokasi simpanan khazanah yang dikatakan bernilai berbilion ringgit itu. 
“Mengikut perjanjian, syarikat ini perlu menjalankan kerja mencari khazanah berkenaan sehingga 30 April ini saja, jika tidak, mereka perlu berundur dan tugas mencari akan diserahkan kepada syarikat lain. 
“Dalam tempoh berbaki dua hari lagi, kita percaya kerja menebuk ini akan berjaya dan pintu dapat dibuka, namun jawapannya hanya akan dapat tahu dua hari lagi sama ada khazanah itu benar-benar wujud atau tidak,” katanya ketika mengadakan lawatan ke kawasan tapak pencarian khazanah itu, semalam. - myMetro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.