Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Rabu, 30 Oktober 2013

Jamie Oliver Sekat Anak Sulung Guna Telefon Bimbit

Jamie Oliver menyekat anak-anak perempuannya memiliki telefon bimbit atau menyertai laman web

Jamie sendiri kerap menggunakan Instagram dan Twitter

Jamie di samping isteri dan anak-anaknya


Chef tv Jamie Oliver menyekat anak perempuannya yang sulung daripada memiliki telefon bimbit atau menyertai laman web seperti Twitter, Facebook dan Instagram kerana tidak mahu dia dibuli. 
Lelaki 38 tahun dan bapa kepada empat anak ini kerap menggunakan laman rangkaian sosial dan memasukkan gambar peribadi keluarga di Instagram. 
Tetapi dia menyekat Poppy dan adiknya Daisy daripada menggunakan laman media sosial. 
Dia memberitahu majalah Closer, "Saya mendapati anak sulung saya telah membuka akaun Instragram secara rahsia, menyebabkan saya tidak gembira dan tidak lama lagi naik atas kepada. 
"Poppy berumur 11 tahun sekarang dan hanya dia di dalam kelasnya yang masih tidak dibenarkan menggunakan telefon bimbit. 
"Bunyinya mungkin kedengaran kasar, tetapi saya bimbang tentang buli yang boleh berlaku di laman-laman ini." 
Oliver yang mengatakan beliau adalah kawan rapat kepada pengasas bersama Instagram Kevin Systrom, seterusnya berkata, "Saya tahu anak-anak perempuan berhadapan masa sukar pada masa lalu di sekolah jika ayah mereka keluar di tv. 
"Saya tidak mahu risiko seperti itu berlaku dalam talian juga. Ia adalah mustahil untuk dipantau." 
Oliver yang memiliki lima jenama restoran dan sebuah sekolah memasak menambah, "Saya tidak tahu berapa lama saya boleh menyekat mereka daripada rangkaian sosial dan telefon pintar, tetapi saya akan cuba selagi saya boleh!" - Mail Online



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.