Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Sabtu, 19 Oktober 2013

Tiga Kenderaan Kemalangan Di Bukit Putus

Kereta Produa Myvi terbalik dan terbakar. Foto: Sinar Harian

Mangsa kemalangan dibantu oleh orang ramai. Foto: Sinar Harian


KUALA PILAH – Lima termasuk seorang wanita cedera parah dalam kemalangan membabitkan tiga kenderaan di Kilometer 17 Jalan Seremban-Kuala Pilah, berhampiran Jalan Bukit Putus, dekat sini, pagi semalam. 
Dalam kejadian kira-kira 6 pagi itu turut menyebabkan sebuah kereta terbalik dan terbakar di tengah jalan. 
Ketua Polis Daerah Kuala Pilah, Superintendan Azmi Abdul Rahim berkata, kemalangan dipercayai berpunca daripada sebuah Proton Saga FLX dari arah Seremban menghala ke Kuala Pilah terbabas ke jalan bertentangan, sebelum merempuh sebuah Perodua Myvi. 
“Pada masa yang sama, kereta Naza Citra yang berada di belakang Myvi itu turut dirempuh sebuah lagi kereta setelah cubaan untuk mengelak ke kiri jalan gagal. 
“Akibat pelanggaran kuat, Perodua Myvi itu terbalik beberapa kali sebelum keseluruhan kereta tersebut terbakar di tempat kejadian,” katanya. 
Menurutnya, empat mangsa yang parah dihantar ke Hospital Tuanku Ampuan Najihah (HTAN) Kuala Pilah untuk rawatan lanjut. 
Katanya, mangsa yang tercedera dikenali sebagai pemandu Myvi, Mazirah Ishak, 25, bersama tunangnya, Mohd Izwan Yusop, 27, manakala Pemandu Proton Saga FLX, Mohd Wasan Ismail, 22, dan Khairul Izhar Razali, 21, memandu Naza Citra. 
Sementara itu, Pegawai Operasi Bomba dan Penyelamat Kuala Pilah, PBK II Mazlan Jantan berkata, dua jentera membabitkan lima anggota daripada Balai Bomba dan Penyelamat Senawang dan lapan dari Kuala Pilah bergegas ke tempat kejadian untuk kerja menyelamat. 
“Ketika tiba, semua mangsa sudah dikeluarkan oleh orang ramai. Perodua Myvi yang terbakar berjaya dipadamkan oleh anggota bomba," katanya. 
Dalam pada itu, abang kepada Mazirah Ishak, Faizal Ishak, 38, berkata, adiknya bersama tunangnya itu bergerak dari rumah keluarganya di Felda Pasoh 3 kira-kira 5.30 pagi menuju ke Shah Alam setelah menghabiskan cuti Aidiladha. 
“Saya dihubungi Mohd Izwan pada 6.30 pagi yang memberitahu mereka berdua terlibat dalam kemalangan dan masih dirawat di wad kecemasan HTAN,” katanya. - Sinar Harian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.