Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Isnin, 2 September 2013

Enam Jam Menangis Di Sisi Jenazah Ayah

Mohd. Aril sedang dipujuk oleh ibu saudaranya

Foto
Mayat Mohd. Amin (ayah Mohd. Aril) dibawa ke Hospital Miri. Foto: myMetro

Foto
Sebelum itu Mohd Aril ditemui semasa duduk di sebelah jenazah bapanya, selama enam jam. Foto: myMetro


MIRI: Seorang kanak-kanak lelaki tiga tahun, Mohd Aril Abdullah, terselamat dalam kemalangan jalan raya di Senadin sekitar tengah malam pada hari Ahad. 
Mohd Aril ditemui semasa duduk di sebelah jenazah bapanya, selepas motosikal yang mereka naiki hilang kawalan, terbabas dan merempuh belukar berdekatan. 
Bapanya Mohd Amin @ Them, 28, yang menunggang motosikal, meninggal dunia akibat kecederaan selepas penungkat motosikal menusuk tekak dan dadanya. 
Mohd Aril ditemui oleh seorang yang melintasi tempat itu yang kebetulan merupakan rakan bapanya sekitar jam 6:00 pagi semalam, selepas duduk di sebelah jenazah bapanya selama enam jam. 
"Kanak-kanak itu menangis dan memegang kepada bapanya ketika ditemui ... dia berkata bapanya sedang tidur," kata lelaki yang menemui jenazah dan kanak-kanak lelaki itu. 
Jenazah Mohd Amin telungkup di atas motosikal Honda beliau. 
Kanak-kanak itu kini yang sedang dirawat di Hospital Miri akibat gigitan nyamuk di bahagian mukanya. 
Tangannya sejuk kerana duduk selama enam jam dalam hujan sebelum ditemui. 
"Nasib baik, cucu saya terselamat dalam kemalangan itu ..." kata Ganu Utu, 58, ketika ditemui Utusan Borneo di bilik mayat MiriHospital pagi semalam. 
Hujan lebat turun pada awal pagi. 
Mohd Amin bekerja sebagai pengendali kren di Kuala Baram. 
Menurut Ganu, Mohd Amin ada melawat mereka di rumah mereka di Kampung Merikan, Lutong pada pagi Sabtu. 
"Dia baru sahaja menerima gaji pada hari Sabtu dan melawat kami dan anaknya pagi itu ... dia memberitahu kami dia mahu membawa Aril (anaknya) untuk bersiar-siar dan membeli barangan runcit di kompleks membeli-belah E-Mart," kata Ganu. 
Ketua Polis Miri ACP Mun Kock Keong ketika dihubungi semalam mengesahkan telah menerima laporan mengenai kemalangan maut. 
Mayat mangsa telah dibawa ke Hospital Miri untuk dibedah siasat. - Borneo Post

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.