Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Selasa, 12 Mac 2013

Keluarga Kiram Disepina Oleh Biro Siasatan Filipina

Fatima Celia menunjukkan sapena terhadap keluarga Kiram

Jamalul Kiram III
Biro Siasatan Kebangsaan Filipina (NBI) mensepina 'sultan Sulu' Jamalul Kiram III dan anggota keluarganya ekoran arahan Presiden Benigno Aquino III berhubung "konspirasi" dalam kes pencerobohan di Sabah. 
Pasukan lapan orang NBI yang diketuai oleh Aristotle Adolfo menyerahkan sepina itu di kediaman Kiram di Kampung Maharlika, Taguig City pada Selasa, lapor InterAksyon. 
Jacel
Media yang berpengkalan di Filipina itu juga melaporkan, Anggota keluarga Kiram yang dipanggil NBI termasuk isterinya Fatima Celia, anak perempuan Jacel, saudara lelaki Bantilan Esmail, dan jurucakap Abraham Idjirani. 
Abraham
'Puteri' dan ibunya sepatutnya tampil ke bahagian siasatan teknikal NBI (TID) pada jam 2 petang pada Selasa lalu untuk "menyerlahkan insiden Sabah", menurut sepina yang ditandatangan oleh Pengarah Nonnatus Ceasar Rojas dan ketua TID Palmer Mallari. 
Bantilan Esmail bersama Datuk Seri Najib
Kiram, saudara lelaki dan jurucakapya sepatutnya tampil keesokan harinya. - Malaysiakini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.