Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Sabtu, 4 Mei 2013

Rumah Terbakar Ketika Makan Malam

Orang ramai melihat rumah Mohd. Hazrul terbakar di Lorong 11, Taman Jumbo, Petagas, Putatan, Sabah semalam. Foto: myMetro


PUTATAN - Lima sekeluarga yang sedang menikmati hidangan makan malam nyaris rentung apabila kediaman mereka musnah dalam kebakaran di Lorong 11, Taman Jumbo Petagas, di sini, kelmarin. 
Difahamkan, dalam kejadian jam 9 malam itu, kebakaran dipercayai akibat litar pintas dari sebuah bilik di tingkat atas rumah itu menyebabkan penghuni bergegas menyelamatkan diri dan tidak sempat menyelamatkan harta benda. 
Menurut pemilik rumah itu, Mohd Hazrul Hairi Jabir, 25, dia sedar kejadian litar pintas di rumahnya tetapi tidak mengesyaki sebarang kejadian buruk. 
“Kira-kira jam 6 petang, berlaku gangguan peralatan elektrik rumah dan menyangka fius meter mengalami masalah lalu menghubungi Sabah Electricity Sdn Bhd (SESB). 
“Mereka tiba beberapa minit kemudian melakukan pemeriksaan dan menggantikan fius baru,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian. 
Katanya, selepas bekalan elektrik pulih, dia bersama keluarga mahu menikmati makan malam sebelum terdengar bunyi barang jatuh dari tingkat atas rumah selain terhidu bau hangit. - myMetro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.