Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Isnin, 13 Mei 2013

FBI Soal Siasat Siswa Arab Saudi Bawa Periuk

Talal al Rouki, pelajar Arab disoal siasat oleh ejen-ejen FBI di rumahnya selepas jiran melihat dia membawa periuk tekanan tinggi

Periuk tekanan tinggi digunakan oleh pengebom Boston, Dzhokhar dan Tamerlan Tsarnaev untuk membuat bom


LANSING (Michigan) - Seorang mahasiswa dari Arab Saudi disoal siasat ejen Biro Siasatan Persekutuan (FBI) selepas ada orang awam melihat lelaki terbabit membawa periuk tekanan tinggi. 
Bimbang Talal al-Rouki seorang pengganas, jiran kemudian menghubungi pihak berkuasa. 
Menurut laporan media semalam, penduduk setempat tidak mengetahui Talal sebenarnya membawa periuk berisi nasi tradisi Arab digelar kabsah yang dimasak di rumahnya. 
Talal kemudian membawa periuk itu ke rumah rakannya untuk menikmati hidangan berkenaan bersama-sama. FBI mengambil sikap sangat berhati-hati ekoran serangan bom di Boston baru-baru ini. 
Akhbar Arab Saudi, Okaz melaporkan, ejen FBI menyerbu blok apartmen yang menempatkan rumah Talal. 
Dengan rumah itu dikepung, Talal didakwa kelihatan “gementar” dan meminta kebenaran untuk disoal siasat. 
Talal berkata, ejen FBI bertanya mengenai kursus yang diikutinya, tarikh tiba di Amerika Syarikat dan apa aktiviti dilakukan ketika masa lapang. Sumber polis berkata, dua hari sebelum itu ada orang melihat Talal meninggalkan rumahnya membawa periuk tekanan tinggi. Akhirnya kekeliruan itu diatasi selepas Talal menunjukkan periuk yang digunakannya untuk memasak kabsah. - Daily Mail / myMetro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.