Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Isnin, 16 Disember 2013

Bas Terbang Hempap Van

Sebuah bas yang dipandu laju jatuh terjunam dari jejambat lalu menimpa van. Foto: EPA

Bas dipandu laju semasa melalui jejambat sebelum jatuh menimpa sebuah van yang lalu di bawah. Foto: Merdeka.com

Mayat mangsa dibujurkan di atas jalan raya selepas berjaya dikeluarkan. Foto: Interaksyon

MANILA - Sekurang-kurangnya 22 terbunuh apabila sebuah bas terjunam dan menghempap van di lebuh raya bertingkat di tengah Filipina, hari ini, lapor pihak berkuasa. 
Dua puluh yang terkorban dalam kemalangan itu adalah penumpang bas manakala dua lagi menaiki van, kata pegawai penyiasat trafik, Jose Abuyog. 
“Angka kematian mungkin akan meningkat dengan sebahagian daripada mereka yang cedera berada dalam keadaan kritikal,” katanya. 
Katanya, lebih 20 lagi penumpang cedera parah apabila bas berkenaan terjatuh setinggi kira-kira enem meter dan punca nahas masih dalam siasatan. 
Sementara itu, Pengerusi Lembaga Peraturan Pengangkutan Darat, Winston Ginez, berkata pemandu bas yang terselamat akan ditahan dan disiasat. 
Operasi syarikat bas berkenaan, Don Mariano Transit, digantung selama 30 hari untuk kerja-kerja pemeriksaan ke atas kenderaan lain, kata Gines kepada pemberita. - AFP/Berita Harian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.