Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Isnin, 13 Januari 2014

Lelaki Maut Kereta Dipandu Melekat Pada Pokok

Kereta yang dipandu Tiam Wang remuk selepas melanggar tiang elektrik dan pokok di Jalan Bukit Baru, Melaka. Foto: Kosmo!

Anggota Bomba dan Penyelamat sedang mengeluarkan mayat Tiam Wang. Foto: Berita Harian


MELAKA - Seorang penuntut institusi pengajian tinggi swasta di negeri ini, maut dalam kemalangan yang menyaksikan kereta dipandunya ‘melekat’ pada pokok di Jalan Bukit Baru, di sini semalam. 
Goh Tiam Wang, 23, yang memandu Nissan Sylphy dipercayai gagal mengawal keretanya sebelum terbabas ke kiri jalan dan merempuh sebatang tiang elektrik dan kemudian melanggar pokok di laluan berselekoh itu, jam 4 pagi. 
Mangsa memandu dari arah pusat bandar ke persimpangan lampu isyarat Jalan Penghulu Abas untuk pulang ke rumahnya di Taman Saujana Indah, Bukit Katil. Rempuhan mengakibatkan keretanya 'melekat' pada pokok dan pemandunya tersepit dalam kenderaan sebelum disahkan mati. 
Anggota bomba mengambil masa 30 minit mengeluarkan mangsa dari kenderaan yang remuk. 
Saksi kejadian, Aliff Irfam Jaafar, 20, berkata dia sedang berehat bersama rakan di medan selera berhampiran sebelum mendengar bunyi brek kenderaan dan melihat sebuah kereta melanggar tiang elektrik, sebelum merempuh pokok. 
“Kami bergegas ke lokasi, namun mangsa tersepit dalam kenderaannya. Saya segera menghubungi ambulans dan bomba untuk bantuan,” katanya. 
Ketua Polis Melaka Tengah, Asisten Komisioner Salehhudin Abd Rahman, ketika dihubungi berkata, mayat dihantar ke Hospital Melaka dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1)(A) Akta Pengangkutan Jalan 1987. - Berita Harian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.