Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Khamis, 23 Januari 2014

Maut Terkena Tembakan 'Bakakuk'

Beberapa laras senapang buatan sendiri atau 'bakakuk' yang berjaya dirampas oleh polis di Sabah. Foto: The Star

Seorang lelaki maut terkena tembakan 'bakakuk' yang dilemparkan ke dalam bot di Membakut, semalam. Foto: Heritage Sabah


KOTA KINABALU - Seorang lelaki berumur 64 tahun maut dipercayai terkena tembakan senapang buatan sendiri yang meletup ketika dilemparkan ke dalam bot di Membakut, semalam. 
Ketua Polis Daerah Beaufort Deputi Superintendan Mustaffa Maaroff Mustaffa berkata, dalam kejadian kira-kira jam 2.30 petang itu, lelaki tempatan yang berasal dari Keningau itu mati di tempat kejadian akibat kecederaan parah di bahagian perutnya. 
"Ketika kejadian, mangsa bersama tiga orang ahli keluarganya dan seorang pemandu bot baru balik dari memburu kelawar. 
"Mangsa telah melemparkan senjata dipanggil 'bakakuk' itu ke dalam bot sebelum meletup di Sungai Pimping, Membakut," katanya kepada pemberita ketika menghadiri majlis pelancaran buku "Amalan Menyambut Kelahiran Menyusuri Sunah Nabi Akhir Zaman" di sini, semalam. 
Mustaffa menambah, mayat mangsa telah dibawa ahli keluarganya ke Hospital Keningau dan pihak hospital telah memaklumkan kejadian itu kepada polis pada kira-kira 8 malam. 
"Polis telah menahan tiga orang ahli keluarga mangsa yang berumur dalam lingkungan 30an untuk membantu siasatan," katanya. 
Katanya, polis turut menemui selaras 'short gun' berlesen dan kes disiasat di bawah Seksyen 304 (A) Kanun Keseksaan. - Bernama


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.