Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Khamis, 13 Mac 2014

Pegawai Trafik Udara Digantung Tugas

Seorang pegawai trafik udara di Guyana meninggalkan tugasnya dan keluar dari menara kawalan ketika pesawat hendak mendarat

Ketika itu, pesawat Boeing 737 Caribbean Airways yang membawa 100 orang penumpang akan mendarat dalam tempoh 10 minit


GEORGETOWN - Kementerian Pengangkutan Guyana melaporkan seorang pegawai trafik udara yang bertugas di menara kawalan lapangan terbang negara itu digantung tugas selepas dia meninggalkan tugasnya dan keluar dari menara kawalan ketika ada pesawat hendak mendarat. 
Dalam kenyataan yang dikeluarkan kementerian itu, lelaki itu dan dua pegawai lain digantung tugas sementara siasatan dijalankan. 
Seorang jurucakap berkata, dua lagi kakitangan yang digantung adalah penyelia dan rakan setugasnya yang dijadualkan mengambil alih tugas kawalan itu. 
Pegawai berkenaan dikatakan meninggalkan tugasnya kerana kecewa rakan setugasnya tidak hadir untuk menggantikannya pada Jumaat lalu. 
Ketika itu, pesawat Boeing 737 Caribbean Airways yang membawa 100 orang penumpang dilaporkan akan mendarat dalam tempoh 10 minit dan seorang pengurus terpaksa pergi ke menara kawalan untuk mengambil alih tugas berkenaan. - Agensi/myMetro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.