Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Rabu, 5 Mac 2014

Raja Maori Enggan Temui Putera William

Raja Maori, Raja Tuheitia menolak untuk bertemu dengan Putera William yang akan melawat New Zealand bulan depan Foto: AFP

Raja Maori (tengah) berucap di majlis sambutan ulang tahun pertama menaiki takhta. Foto: AP

Putera William bersama isteri, Catherine dan Putera George


WELLINGTON - Raja Maori di New Zealand menolak untuk bertemu dengan Putera William yang akan melakukan lawatan ke negara itu bulan depan. 
Perdana Menteri New Zealand, John Key yang kecewa dengan keputusan itu memberitahu perkara berkenaan semalam. 
Key berkata Istana Kensington berharap William mengunjungi Raja Tuheitia di Turangawaewae marae atau tempat pertemuan dalam lawatan putera itu bersama isteri, Catherine dan anak mereka, Putera George pada pada 7 hingga 16 April. 
Namun katanya, pejabat Raja Tuheitia menolak tawaran itu dengan berkata, tempoh 90 minit yang di peruntukan untuk pertemuan dengan pemimpin Maori itu tidak cukup bagi untuk majlis protokol yang lebih teratur. 
Tetapi Key berkata, tempoh satu setengah jam yang di peruntukan sudah dikira cukup jika dibandingkan dengan jadual diraja yang ketat. 
Menurutnya, keputusan Raja Maori itu amat mengecewakan. 
“Ia amat mengecewakan kerana saya yakin William akan menikmati keseronokan berada di Turangawaewae,” kata Key, semalam. - Agensi/myMetro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.