Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Rabu, 24 April 2013

Hamburger Tahun 1999 Masih Bagus?

Hamburger ini dibeli oleh David Whipple, seorang penduduk Utah pada tahun 1999, tetapi masih nampak dalam keadaan baik

Hamburger berkenaan masih disimpan dalam sampul kertas asal

Hanya jeruk yang reput manakala yang lain masih dalam keadaan yang baik

Ini ialah resit asal pembelian hamburger yang membuktikan ia dibeli pada tahun 1999
David Whipple bercakap kepada program tv 'The Doctors'


Jika anda memerlukan satu lagi sebab untuk menghentikan tabiat memakan makanan ringan, ini ialah alasannya. 
Seorang lelaki di Utah telah mendapati hamburger McDonald yang dibelinya pada tahun 1999 - masih kelihatan betul-betul sama seperti hari pertama ia mula-mula dibeli. 
David Whipple menyimpan makanan segera itu selama sebulan untuk ditunjukkan kepada rakan-rakannya bagaimana pengawet digunakan menjadikan hamburger tahan lama. 
Tetapi dia terlupa mengenainya, sehingga dua tahun kemudian hamburger itu masih berada di dalam poket bajunya dan kemudian dia memutuskan untuk meneruskan eksperimen pelik itu. 
Walau bagaimanapun, beliau terkejut melihat bahawa hamburger itu masih kelihatan sama selepas 14 tahun kemudian. 
“Ia bukan tujuan asal,” beritahu Whipple dalam rancangan tv 'The Doctors' tentang keputusan untuk mengekalkan burger dalam masa yang lama. 
“Saya telah menunjukkan kepada sesetengah orang bagaimana enzim berfungsi dan saya fikir hamburger akan menjadi idea yang baik. Saya menyimpannya selama sebulan dan kemudian saya terlupa mengenainya.” 
“Ia berakhir dalam sampul kertas, dalam sampul asal dengan resit dalam poket kot saya di belakang trak saya dan ia berada di sana selama, saya tidak tahu, dua atau tiga bulan." 
Beliau berkata kot itu akhirnya disimpan di dalam almari pakaian Logan, di rumahnya, di Utah. 
“Isteri saya tidak mengetahui sehingga sekurang-kurangnya satu atau dua tahun selepas itu," ujarnya. “Kami keluarkan dan berkata wah! Saya tidak boleh percaya ia kelihatan masih sama." 
Burger itu tidak mempunyai tanda-tanda reput, kulat atau bau pelik, berkata hos program itu. Satu-satunya yang telah berubah sejak beberapa tahun ialah jeruknya telah hancur. 
Whipple, yang masih mempunyai resit asal burger, berkata beliau kini menunjukkan sandwich kepada cucu beliau untuk menggalakkan mereka makan secara sihat. 
"Ia adalah baik untuk dilihat oleh anak-cucu saya. Untuk melihat apa yang berlaku dengan makanan segera," katanya. - MailOnline

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.