Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Jumaat, 26 April 2013

Mana Lebih Kuat: Kulit Penyu Atau Gigi Buaya

Ini ialah buaya Amerika Selatan yang berjaya menangkap seekor penyu

Buaya ini sedang berusaha memecahkan cengkerang penyu untuk memakan isinya

Tetapi selepas 15 minit berlalu, buaya masih gagal memecahkan cengkerang penyu dan penyu masih hidup

Castleberry Patrick yang merakamkan kejadian melalui lensa kamera merasa kagum dengan kekuatan pertahanan penyu.

Seekor buaya telah berjaya menangkap seekor penyu untuk dimakan dengan menggunakan mulutnya yang luas. Bagaimanapun buaya perlu memecahkan cengkerang penyu terlebih dahulu sebelum boleh memakan isinya. 
Tentu anda menyangka buaya tidak mempunyai masalah untuk memecahkan cengkerang penyu kerana rahang buaya mempunyai kuasa tekanan sehingga 2,900 paun! Tentu kulit penyu akan retak jika dikunyah oleh buaya. 
Namun setelah 15 minit masa berlalu, buaya masih gagal memecahkan cengkerang penyu. Akhirnya buaya melepaskan penyu dan pergi meninggalkannya. 
Castleberry Patrick, 51, seorang juru gambar hidupan liar Amerika yang merakamkan kejadian ini melalui lensa kamera merasa kagum. 
Dia mendapati cengkerang penyu tidak mengalami sebarang keretakan dan penyu masih hidup selepas buaya meninggalkannya. - MailOnline

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.