Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Isnin, 22 April 2013

Koreo Utara Ancam Korea Selatan

Dua peluru berpandu Korea Utara ini siap untuk menyerang sasaran di Korea Selatan. Foto: Sinar Harian

SEOUL - Korea Utara memindahkan dua pelancar peluru berpandu jarak dekat ke pantai timur bagi persiapan melancarkan ujian nuklear sebagai provokasi terbaru terhadap Korea Selatan dan sekutu kuatnya Amerika Syarikat. 
Dipetik AP, agensi berita Korea Selatan melaporkan, Seoul telah menjangkakan beberapa jenis pelancaran peluru berpandu milik Pyongyang ketika ketegangan memuncak di Semenanjung Korea. 
Laporan itu memetik, menurut sumber tentera sebagai berkata, imej satelit menunjukkan Korea Utara turut mengalihkan sasaran peluru berpandu jarak dekat, Scud ke wilayah Hamgyeong Selatan. 
“Kami dapat melihat persiapan terbaru Korea Utara. Kami juga meningkatkan persiapan rapi termasuk melakukan latihan ketenteraan bersama tentera Australia dengan menggunakan pesawat tempur yang dilengkapi dengan senjata anti-peluru berpandu,” katanya. 
Situasi di Korea Utara kembali tegang selepas Pyongyang enggan memenuhi prasyarat ditetapkan Korea Selatan, AS, China dan Jepun sebelum rundingan damai berlangsung. - Sinar Harian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.