Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Sabtu, 27 April 2013

Maut Ditembak Lelaki Bermotosikal

Cermin kereta mangsa berlubang-lubang ditembusi peluru semasa kereta mangsa berhenti di lampu isyarat. Foto: myMetro

Datuk Ku Chin Wah berkata, kejadian berlaku pada jam 10.30 pagi semalam. Foto: Sinar Harian

Anggota polis forensik sedang menjalankan siasatan di tempat kejadian



SHAH ALAM - Seorang pemilik kedai gunting rambut maut, manakala ibunya cedera selepas ditembak 10 das oleh dua lelaki bermotosikal di bulatan Taman Billion, Cheras, semalam. 
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, sebelum kejadian berlaku kira-kira jam 11.30 pagi itu, mangsa R Karikaalan, 29, serta ibunya berusia 60 tahun dalam perjalanan dari Ampang untuk pulang ke rumah mereka di Taman Puchong Hartamas. 
Bagaimanapun katanya, ketika mangsa yang memandu kereta Nissan Livina berhenti di lampu isyarat, datang sebuah motosikal dinaiki dua lelaki memakai topi keledar berpenutup penuh serta berwarna hitam. 
"Kedua-dua lelaki itu terus melepaskan 10 das tembakan ke arah mangsa dan ibunya, dipercayai dengan menggunakan senjata api jenis semi automatik. 
"Dua daripada tembakan itu mengenai badan mangsa, manakala dua lagi mengenai lengan kanan ibunya," katanya, semalam. 
Menurutnya, mangsa dikejarkan ke Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia untuk rawatan, sebelum disahkan mati. 
Chin Wah berkata, siasatan awal mendapati kejadian bermotifkan dendam dan dipercayai ada kaitan dengan pergaduhan kumpulan di Puchong, Subang Jaya, sebelum ini. 
"Siasatan lanjut sedang dibuat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh," katanya. 
Beliau berkata, usaha mengesan dua lelaki yang terlibat dalam kejadian itu sedang dijalankan dan sesiapa yang mempunyai maklumat berhubung kejadian diminta tampil di mana-mana balai polis berdekatan atau menghubungi Rakan Cop Kuala Lumpur di talian 03-2115 9999 bagi membantu siasatan. - Sinar Harian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.