Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Khamis, 25 April 2013

Motorsikal Bertembung Dua Lelaki Maut

Kedua-dua mangsa maut di tempat kejadian akibat cedera parah. Foto: Sinar Harian

Keadaan motosikal mangsa yang rosak teruk. Foto: Sinar Harian

LUNAS - Hasrat seorang lelaki untuk pulang ke rumah selepas bekerja tidak kesampaian apabila mangsa terlibat dalam kemalangan jalan raya di Jalan Sungai Seluang dekat sini, kira-kira jam 11.30 malam kelmarin. 
Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh berkata, mangsa yang berusia 39 tahun merupakan seorang pekerja industri di Perai, Pulau Pinang dan menunggang motosikal berseorangan ketika kemalangan berlaku. 
Menurutnya, mangsa dipercayai datang dari arah Sungai Seluang menghala ke Padang Serai sebelum terlibat kemalangan. 
“Apabila tiba di tempat kejadian, sebuah motosikal lain ditunggang seorang lelaki berusia 24 tahun dikatakan sedang memotong kenderaan di hadapannya sebelum terbabas ke lorong bertentangan dan merempuh mangsa. 
"Kedua-dua motosikal ini bertembung dan kedua-dua mangsa maut di tempat kejadian. 
Mayat mangsa kemudiannya dibawa ke Hospital Kulim untuk dibedah siasat. Dari pemeriksaan dijalankan mendapati mangsa terbunuh kerana mengalami kecederaan parah di bahagian kepala dan badan,” katanya. 
Ghuzlan turut menasihatkan kepada penunggang motosikal terutama golongan remaja supaya tidak menunggang motosikal secara melulu di kawasan terlibat kerana kemalangan maut sering dilaporkan berlaku. 
Katanya, sehingga kini, lapan kemalangan maut dilaporkan berlaku sepanjang 2013 dan jumlah ini dapat dikurangkan sekiranya penunggang motosikal dan pengguna jalan raya lebih berhati-hati. 
“Apa dapat saya lihat, jalan Sungai Seluang gelap dan jalannya tidak lurus. Ini mengakibatkan banyak kenderaan yang menggunakan jalan itu terbabas atau termasuk ke lorong bertentangan. 
"Masalah ini dapat diatasi sekiranya pengguna jalan raya memandu serta menunggang motosikal mereka dengan lebih berhemah selain dipandu secara perlahan. Kes ini akan disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana mengakibatkan kematian,” katanya. - Sinar Harian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.