Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Jumaat, 30 November 2012

Banyak Bangunan Israel Rosak Akibat Roket Hamas



JERUSALEM - Harian Israel Yediot Aharonot Israel menyatakan, sebanyak 1124 bangunan di wilayah Israel mengalami kerosakan akibat serangan roket semasa serangan Israel ke atas Semenanjung Gaza berakhir. 
Harian itu menyebut, sebanyak 172 unit kediaman mengalami kerosakan di Raishon Letzion, di pinggir Tel Aviv akibat serangan roket-roket Fajr yang dilancarkan dari Semenanjung Gaza. 
Israel sendiri mendakwa bahawa sebahagian besar roket berkenaan yang ditujukan ke Tel Aviv berjaya dipintas oleh sistem Pertahanan Iron Dome sebelum sampai ke sasaran, kecuali roket yang menimpa bangunan lapan tingkat sehari sebelum berakhirnya serangan. Namun hal ini bertentangan dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh pihak Barisan Dalam Negeri Israel. 
Harian Israel di atas juga menegaskan bahwa kota Ashdod adalah bandar yang mengalami kerosakan paling besar akibat serangan roket Palestin.
_______________________________________________________________________

Sebelum ini PROPAGANDA Israel MENGGAMBARKAN... ISRAEL itu seolah-olah KEBAL...    Seolah-olah roket Palestin tidak memberi bekas padanya... Hampir tak ada berita yang melaporkan kerosakan di Israel akibat serangan roket berkenaan...   Namun keadaan yang sebenarnya adalah sebaliknya...   SEJUMLAH 1,124 BANGUNAN di Israel ROSAK... SEJUMLAH 172 unit RUMAH BINASA...  patut pun ADA RAKYAT ISRAEL yang HISTERIA... Sanggup menyerang kedutaan Amerika Syarikat.... patut pun Israel segera setuju gencatan senjata dengan Hamas...  rupanya begitu ceritanya... patutlah mereka ini menangis...












Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.