Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Selasa, 9 Oktober 2012

Hebatnya Kereta Ini

Ini ialah kisah mengenai kereta BMW Z4 model terbaru. Kereta ini baru dibeli oleh seorang warga Australia. Bagaimanapun, ketika beliau sedang memecut di sebatang lebuh raya di negara itu, satu kejadian aneh telah berlaku. 
Tiba-tiba, seekor kangaroo menyeberang jalan raya. Tetapi pemandu BMW itu tidak sempat berbuat apa-apa kerana keretanya sedang memecut selaju 225 km sejam. Dalam sekelip mata, keretanya sudah melanggar kangaroo itu. Tetapi kangaroo hilang lesap tidak kelihatan. 
Pemandu BMW memperlahankan keretanya sambil melihat-lihat melalui cermin, kalau-kalau kangaroo ada di belakang. Setelah tidak melihat adanya kangaroo, pemandu BMW memberhentikan keretanya. 
Kemudian, pemandu BMW keluar untuk melihat kerosakan keretanya. Tapi apa yang beliau temui ialah kangaroo. Di mana dan bagaimana keadaan kangaroo itu?


Lihat betul-betul foto ini
Lihat... apa yang terselit...

Lihat lagi dari dekat...

Cuba fikir, apa itu...

Lihat, apa benda yang merah-merah tu...

Oop! foto ini tak sepatutnya ada di sini...


1 ulasan:

  1. kereta kat atas tu tak patut dibanding dengan kereta kat bawah sekali! hargapun jauh berbeza beb!

    BalasPadam

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.