Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Selasa, 30 Oktober 2012

Sama Tapi Tak Serupa

New York

NEW YORK: Lebih 15,000 penerbangan terkandas apabila Taufan Sandy melanda pantai timur AS dengan menghasilkan hujan ribut dan angin kuat, dan ia dijangka berlarutan selama beberapa hari.
Jumlah penerbangan itu dijangka akan bertambah apabila taufan itu bergerak perlahan di beberapa kawasan pedalaman AS selepas mendarat berhampiran Atlantic City, New Jersey, petang semalam.
 AFP - Berita Harian 30.10.2012 
Kota Kinabalu
KUALA LUMPUR: Landasan kapal terbang, Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu, (KKIA) akan terus ditutup untuk operasi sehingga 10 malam ini, sementara Malaysia Airport Berhad (MAB) memulihkan isu pencahayaan di landasan itu. 
KKIA ditutup malam tadi, selepas lampu landasan tidak berfungsi menyebabkan beberapa penerbangan masuk dan keluar terpaksa dibatal atau dijadualkan semula dan ramai penumpang terkandas. 
BERNAMA 26.10.2012
_______________________________________________________________________
Apa yang sama ialah, lapangan terbang ditutup dan penerbangan masuk atau keluar terpaksa dibatalkan. Yang berbeza, lapangan terbang di New York ditutup atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan iaitu faktor bencana alam. Tapi, di Kota Kinabalu pula, cuaca baik. Cuma khabarnya, 'kabel' bekalan elektrik untuk lampu-lampu landasan terbang sahaja yang kurang baik.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.