Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Sabtu, 27 Oktober 2012

Meteor: Dari Mana Hendak Ke Mana


Dari mana ia datang? Penduduk di kawasan San Francisco Bay masih kebingungan selepas melihat bola api di ruang angkasa di pinggir bandaraya berkenaan pada Rabu minggu lalu. Bunyi ledakan boleh didengar dan mungkin serpihan bola api berkenaan jatuh di pinggir bandaraya dan ladang anggur berdekatan.
Saintis berkata objek itu mungkin meteor yang berasal dari lingkaran asteroid antara Marikh dan Musytari yang memasuki atmosfera bumi dan menuju ke California, manakala seorang pemburu menyatakan kemungkinan serpihan meteor telah telah terhempas berdekatan bandar Novato atau Martinez, di California.
Sumber: ABC News.
_______________________________________________________________________

California adalah negeri yang paling maju di Amerika Syarikat. Namun, penduduknya yang sudah maju itu masih tidak tahu, objek apa yang terbang di ruang angkasa mereka.
Bayangkan kalau objek seperti ini di lihat di Malaysia. Dilihat pula oleh penduduk yang tinggal di kampung-kampung pedalaman. Apa tanggapan mereka?



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.