Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Sabtu, 23 November 2013

Dalam 10 Minit Kereta Curi Jadi Besi Buruk

Kereta menjadi kepingan besi hanya dalam lima hingga 10 minit untuk menghapuskan bukti. Foto: myMetro

Abd Manaf (kanan) melihat pekerja syarikat barang lusuh yang ditahan. Foto: myMetro


SEPANG - Sebuah syarikat barang lusuh di Mukim Labu, di sini, yang dipercayai ada kaitan dengan sindiket curi kenderaan dikatakan mampu ‘menukar’ sebuah kenderaan seperti kereta menjadi kepingan besi hanya dalam lima hingga 10 minit untuk menghapuskan bukti. 
Syarikat beroperasi sejak dua tahun lalu itu dipercayai melupuskan antara 20 hingga 40 kereta sehari yang dibeli daripada individu atau sindiket samun dan curi kenderaan dari seluruh negara untuk dijadikan kiub logam dan kepingan besi sebelum dijual kepada syarikat melebur besi. 
Difahamkan, sebelum dijadikan kuib logam, komponen penting sesebuah kereta itu akan ditanggalkan terlebih dahulu untuk dijual semula sebagai alat ganti. 
Namun, kegiatan syarikat yang dipercayai turut membeli 70 unit motosikal selain enam hingga 10 kenderaan berat sehari itu terbongkar selepas sepasukan polis dari Bahagian Siasatan Jenayah Risikan (D4) Bukit Aman, menyerbu premis itu kira-kira jam 9 pagi semalam. 
Ketua Penolong Pengarah (D4), Bukit Aman, Senior Asisten Komisioner Abd Manaf Abd Razak berkata, syarikat yang terkenal dalam kalangan penduduk sekitar kawasan Sepang dan Nilai, Negeri Sembilan didaftarkan atas nama seorang wanita tempatan namun urusan jual beli dijalankan oleh suami dan anak lelaki wanita itu. - myMetro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.