Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Sabtu, 30 November 2013

Feri Rempuh Objek Misteri

Sebuah feri laju dalam perjalanan dari Hong Kong ke Macau merempuh objek ‘misteri’ menyebabkan 87 orang cedera. Foto: AP

Penumpang keluar dari feri selepas feri itu ditarik ke jeti pusat. Foto: AFP

Beberapa penumpang diusung ke ambulans oleh anggota pasukan penyelamat. Foto: NST

Pada tahun lalu nahas feri telah meragut 39 nyawa. Foto: AAP


HONG KONG - Sebuah feri laju dalam perjalanan dari Hong Kong ke Macau merempuh objek ‘misteri’ menyebabkan 87 orang cedera, selain meningkatkan kebimbangan mengenai tahap keselamatan maritim di kawasan itu setahun selepas nahas feri meragut 39 nyawa berlaku. 
Bulan lalu Hong Kong memperingati ulang tahun pertama nahas di perairan Pulau Lamma, malapetaka maritim terburuk Hong Kong sejak 40 tahun lalu. 
Dalam kejadian semalam feri hidrofoil dua tingkat membawa 105 penumpang dan 10 anak kapal merempuh objek tidak dikenal pasti jam 1.15 pagi berhampiran satu daripada pulau kecil di Hong Kong. 
Jurucakap syarikat TurboJet berkata, mereka belum mengesan objek dilanggar feri bernama Madeira itu. 
Jurucakap kerajaan pula berkata, seramai 87 orang cedera dengan tiga daripada mereka parah. 
Beberapa penumpang pula diusung ke ambulans dengan sesetengahnya memakai pendakap leher dan bernafas melalui topeng oksigen. - myMetro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.