Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Sabtu, 9 November 2013

Saman Bekas Isteri Kerana Anak Hodoh

Bekas isteri Jian Feng melahirkan anak-anak yang ‘terlalu hodoh’

Wajah bekas isteri Jian Feng sebelum dan selepas pembedahan di Korea


BEIJING - Hakim mahkamah di China semalam memerintahkan seorang wanita membayar ganti rugi kepada bekas suaminya sebanyak AS$120,000 (RM381,333) kerana tidak memaklumkan dia menjalani pembedahan plastik sebelum mengahwininya dan melahirkan anak yang ‘terlalu hodoh’. 
Lelaki yang dikenali sebagai Jian Feng itu pada awalnya menuduh si isteri curang, malah terlalu yakin dia bukan bapa kepada bayi yang tidak comel itu. 
Namun, ujian DNA mengesahkan bayi berkenaan adalah anak kandungnya menyebabkan isteri beliau terpaksa mendedahkan rahsia pembedahan plastik yang dijalaninya. 
“Berikutan itu, Jian Feng menceraikan dan menyaman bekas isterinya kerana memalsukan imej, menyebabkan dia tertipu dan melahirkan anak perempuan yang dianggapnya terlalu hodoh,” lapor Irish Times. 
Bekas isteri Jian Feng yang namanya tidak didedahkan mengaku menjalani pembedahan plastik AS$100,000 (RM317,600) di Korea Selatan sebelum berkenalan dan berkahwin dengannya. 
“Saya mengahwini dia kerana cinta tetapi sebaik saja mempunyai anak pertama kami mula menghadapi masalah rumah tangga,” kata Jian Feng. - Agensi/Berita Harian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.