Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Ahad, 23 Disember 2012

Kiamat Tahun 2040 Tak Jadi

Gambaran artis tentang komet menghentam bumi.

Kajian terbaru menunjukkan asteroid yang dikatakan menuju ke arah bumi sebenarnya tidak akan melanggar bumi pada tahun 2040.

Kalau asteroid melanggar bumi, letupan yang terhasil akan beribu-ribu kali lebih kuat daripada bom atom.

Kajian terhadap putaran asteroid untuk hari musim panas ini yang dijalankan di Hawaii.
_________________________________________________________________________________


Bimbang betul mereka nih bumi akan musnah!
bukankah bumi ini ada yang menjaganya:

"Allah tiada Tuhan melainkan Dia, Yang Tetap Hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhluk-Nya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisi-Nya melainkan dengan izin-Nya. Yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmu-Nya dan kekuasaan-Nya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemulian-Nya), lagi Maha Besar (kekuasaan-Nya)" Ayat 255, Surah al-Baqarah / Ayat Kursi.

Kalau bumi ini tak ada yang menjaganya
dah lama bumi ini musnah binasa.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.