Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Sabtu, 15 Disember 2012

Penarik Kereta Dibelasah Di Petaling Jaya

Foto: zamrispoon.blogspot.com

PETALING JAYA: Tindakan seorang penarik kereta yang cuba menarik kereta Toyota Camry milik seorang lelaki yang tertunggak bayaran selama enam bulan mengundang padah apabila dia dipukul dan diugut bunuh, Isnin lalu. 
Dalam kejadian kira-kira 3.30 petang itu, mangsa berusia 24 tahun itu menemui kenderaan itu di sebuah stesen minyak di Kota Damansara, dekat sini, sebelum dia terus memberhentikan keretanya di belakang kenderaan itu. 
Menurut sumber, sebaik melihat kelibat pemilik kereta itu yang ingin masuk ke dalam kereta, mangsa terus berjumpa dengannya dan memperkenalkan diri sebagai penarik kereta serta menunjukkan kad dan surat kuasa untuk menahan kereta itu. kerana tidak menjelaskan bayaran selama enam bulan dianggarkan RM9,000. 
“Lelaki itu enggan menyerahkan keretanya sebaliknya meminta mangsa pula mengalihkan kereta kerana menghalang kenderaannya. 
“Mangsa kemudian cuba berbincang dengan lelaki itu dan meminta dia memberi kerjasama menyebabkan lelaki terbabit tiba-tiba naik angin dan terus memarahi menyebabkan berlaku pertengkaran antara mereka,” katanya. 
Sumber berkata, lelaki itu kemudian bertindak ganas memukul dan menolak mangsa sehingga terjatuh dan mengugut ingin membunuhnya jika masih ingin menarik keretanya. 
“Mangsa sekali lagi cuba berunding untuk menarik kereta itu namun gagal sebaliknya dia turut dituduh cuba menyamun,” katanya. - myMetro


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.