Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Isnin, 17 Disember 2012

Satu Pertiga Rakyat Israel Nak Lari?

Bandar Tel Aviv, Israel.


JERUSALEM: Lebih satu pertiga penduduk Israel menyatakan bahawa mereka ingin melarikan diri dari bumi Palestin. Mereka merancang penghijrahan keluar selepas berakhirnya mimpi Israel dan buruknya keadaan ekonomi di negara tersebut.
Penduduk yang cedera semasa serangan roket Hamas.
Berdasarkan tinjauan pendapat yang dilaporkan oleh laman elektronik Haaretz, sebanyak 37 peratus penduduk Israel yang berusia antara 30-49 tahun ingin melarikan diri kerana faktor ekonomi.

Askar yang patah semangat.
Tinjauan pendapat harian Haaretz diumumkan selama beberapa hari sebelum serangan Israel ke atas Semenanjung Gaza. Perang Gaza selama lapan hari itu menyaksikan  roket-roket Palestin mampu menembusi Tel Aviv dan Jerusalem (Al-Quds). 
Askar yang sedih.
''Tinjauan pendapat tersebut menyatakan bahawa menjelang perang terhadap Iran dan serangan ke atas Gaza, sebanyak 47.5 peratus warga Israel selatan sedang mengkaji dengan serius untuk berhijrah ke luar negara,'' tulis infopalestin. - Ibnu Hasyim

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.