Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Isnin, 11 Februari 2013

Padah Berlumba Kereta Di Jalan Yam Tuan

10 pemandu bersama kereta masing-masing ditahan di Ibu Pejabat Polis Daerah Seremban 2 selepas terlibat dalam perlumbaan haram di Seremban


SEREMBAN – Keghairahan 10 lelaki berlumba kereta di sekitar bandar ini tanpa mengendahkan keselamatan pengguna jalan raya lain membawa padah apabila mereka ditahan dalam satu operasi cegah lumba haram semalam. 
Kesemua pelumba itu ditahan dalam operasi hampir lima jam bermula pukul 1 pagi oleh sepasukan anggota dari Unit Khas Trafik Bukit Aman di sekitar Jalan Dato Bandar Tunggal dan Jalan Yam Tuan di sini. 
Menurut jurucakap unit berkenaan, kesemua individu tersebut berusia antara 21 hingga lewat 30-an. 
“Pemeriksaan lanjut turut mendapati kesemua enjin dan ekzos kenderaan tersebut telah diubah suai. 
“Lapan kereta juga didapati enjinnya telah ditukar namun tidak didaftarkan kepada pihak Jabatan Pengangkutan Jalan,” katanya di sini semalam. 
Tambahnya, ketika ditahan semua pemandu berkenaan sedang berlumba sesama mereka dan tidak mengendahkan keselamatan pengguna jalan raya yang lain. - Kosmo!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.