Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Jumaat, 11 Januari 2013

Penerbangan Terpendek Di Dunia

Satu kontrak untuk mengendalikan jadual penerbangan singkat antara Westray dan Papa Westray di Orkney telah dianugerahkan

Pengendali semasa, Loganair memenangi kontrak untuk penerbangan yang biasanya berlangsung kurang daripada dua minit

Peta menunjukkan lokasi penerbangan berkenaan


Satu kontrak untuk mengendalikan penerbangan terpendek di dunia telah dianugerahkan selepas perang bidaan antara tiga pesaing. 
Sebuah syarikat penerbangan Scotland memenangi kontrak untuk mengendalikan penerbangan antara Westray dan Papa Westray yang biasanya berlangsung selama kurang dari dua minit sahaja. 
Kontrak itu hari ini dianugerahkan kepada pengendali semasa Scotland Loganair penerbangan. 
Perkhidmatan akan termasuk penerbangan antara Kirkwall dan pulau-pulau Papa Westray, North Ronaldsay, Westray, Sanday, Stronsay dan Eday.

Kontrak akan bermula pada April dan berjalan selama tiga tahun dengan pilihan lanjutan selama 12 bulan. 
Majlis Orkney Islands (OIC), yang mengeluarkan tender, menganggarkan kos akan menjadi sekitar £ 3.3million, atau £ 3.9million jika majlis itu memutuskan untuk melanjutkan tempoh kontrak. 
Kira-kira 30 peratus daripada jumlah penumpang yang menggunakan perkhidmatan ini ialah pihak perkhidmatan pendidikan majlis itu, yang merangkumi kedua-dua guru dan murid-murid. - Mail Online

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.