Allah berfirman dalam al-Quran:

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran." Mafhum Surah al-Asr: ayat 1 - 3.

Rabu, 16 Januari 2013

Petugas Kebersihan Larikan Tren Komuter

Tren yang dilarikan oleh seorang petugas kebersihan perempuan kemudiannya melanggar bangunan tiga tingkat. Foto: AP






STOCKHOLM - Seorang perempuan yang bertugas sebagai pekerja pembersihan di Sweden nekad melarikan sebuah tren komuter kosong yang sepatutnya beroperasi pada awal pagi Selasa. 
Suspek berkenaan kemudian memandu tren berkenaan sejauh 1.6 km dari depot sampai ke hujung landasan di tengah bandaraya. Tren tersebut kemudiannya terbabas dari hujung landasan dan melanggar sebuah bangunan pangsapuri tiga tingkat. 
Suspek dilaporkan mengalami kecederaan namun tidak ada kemalangan jiwa dilaporkan.

"Suspek ketika ini dirawat di sebuah hospital di Stockholm. Dia ditangkap atas tuduhan membahayakan keselamatan awam," ujar jurucakap Polis Stockholm, Lars Bystrom.

Sementara itu juru cakap pengendali tren Arriva, Tomas Hedenius mengatakan, perempuan kelahiran tahun 1990 itu melarikan tren empat gerabak dari sebuah depo di pinggir bandaraya Stockholm.

Sehingga kini tidak diketahui motif perempuan berkenaan melakukan perbuatan itu. Polis juga tidak menjelaskan sama ada perempuan itu mabuk atau tidak. - Reuters

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang menggunakan perkataan kesat dan lucah atau tidak sopan tidak akan disiarkan.